Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Koszty prowadzenia własnego gabinetu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Koszty prowadzenia własnego gabinetu

    Witajcie,

    jestem doradcą biznesowym. Pomagam właścicielom gabinetów, przychodni i aptek rozwijać ich biznes medyczny.

    - Obniżam koszty leasingu, kredytu i podatków;
    - Redukuję pozostałe stałe wydatki, bez obniżania jakości biznesu;
    - Negocjuję umowy z bankiem i firmami leasingowymi.

    Efekt?

    - Wyższe przychody z działalności,
    - Większe oszczędności,
    - Niższe koszty prowadzenia firmy.

    Ale mam teraz pytanie do właścicieli gabinetów, przychodni czy klinik.

    - Jakie są Wasze największe koszty?
    - Gdzie pieniądze uciekają - co jest największym comiesięcznym wydatkiem (pracownicy, czynsz, prąd, telefon, sprzęt (lub raty), serwis, podatki, etc)?
    - Czy jest coś, co możecie ograniczyć, zrezygnować.

    Jestem bardzo ciekaw, jak to wygląda u Was.

    Czekam na Wasze odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Jerzy Kwieciński
    jerzy.kwiecinski@zdrowefinanse.info

  • #2
    Mógłby Pan napisać po jakim czasie daje się zauważyć efekty takich działań

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez lucekklusek Zobacz posta
      Mógłby Pan napisać po jakim czasie daje się zauważyć efekty takich działań
      Witam,

      dziękuję za zainteresowanie.

      Powiem tak - wszystko zależy, jak Pan ma skonstruowane i dopasowane do swoich potrzeb umowy, z których wynikają stałe, co miesięczne koszty (np. energia, podatki, pracownicy, raty, terminale płatnicze, etc.). Jeśli można od razu zmienić np. operatora, warunki umowy kredytowej, sposób rozliczania się z fiskusem, pracownikami, zrezygnować z usługi, z której się nie korzysta, to efekty w postaci zmniejszenia co miesięcznych obciążeń zauważymy szybko.
      To może być różnica kilkudziesięciu zł, ale często kilkuset i więcej w skali miesiąca. Po roku zostanie nam spora kwota na koncie.

      Jednak co tutaj jest najważniejsze - na tych zmianach nie może ucierpieć biznes, gabinet. Nie możemy sobie ograniczyć np. dostępności czy komfortu obsługi klienta.
      Np. instalacja terminala płatniczego w placówce jest oczywiście dodatkowym kosztem, ale przede wszystkim jest udogodnieniem dla klientów. I może wpływać na decyzję pacjenta, którą praktykę wybierze.
      Inna sprawa, że niektóre firmy obsługujące terminale oferują horrendalne warunki dla branży medycznej. I wtedy właśnie należy się zastanowić, z kim i na jakich warunkach współpracować, żeby obie strony były zadowolone.

      I na koniec dodam - w większości firm koszty można ograniczyć bez obniżania jakości biznesu. Te pieniądze gdzieś tam uciekają, nie pilnujemy tego dokładnie. A warto się nad tym zastanowić, bo zamiast przepłacać lub płacić za usługi, z których nie korzystamy, można wykorzystać je do rozwoju gabinetu.

      Komentarz


      • #4
        5% to nie jest jakiś wielki szał

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez CityD123 Zobacz posta
          5% to nie jest jakiś wielki szał

          Rzeczywiście wspomniane 5% na pierwszy rzut oka nie jest wielkim szałem.
          Tylko, że do mojego podpisu pod wypowiedziami na forum wkradła się mała nieścisłość. Te 5% dotyczyło zysku, ja generalnie operuje liczbami i procentami dotyczącymi kosztów: ile w wyniku moich działań zaoszczędził właściciel gabinetu lub kliniki. I średnio jest to 15%. Rzadko mniej (10-12%), coraz częściej natomiast działam kompleksowo, w wyniku czego oszczędności sięgają 20-25%.

          Np. zmieniając tylko formę prawną działalności, można zyskać 19% z tytułu jednoczesnej zmiany formy opodatkowania. Przy okazji zabezpieczyć swój majątek niemal w 100% (w przypadku ewentualnych odszkodowań, zaległości, etc.). To jest bardzo częsty problem podmiotów medycznych działających jako osoby prawne (sp. z o.o., etc.).

          A więc efekt moich działań zależy od skali działalności gabinetu lub kliniki i od zakresu moich usług (czego dokładnie mają dotyczyć). Przede wszystkim skupiam się na kosztach poza medycznych (nie związanymi ze sprzętem i materiałami).

          Szczegóły takiej usługi można znaleźć .

          I jeszcze a propos tych 5%. Rzeczywiście - tak jak pisałem - na pierwszy rzut oka, to niewiele. Ale to też zależy od sytuacji (branża, wielkość firmy, rentowność, struktura kosztów i przychodów).
          Np. kiedy farmaceucie, który wydaje co miesiąc dobrze ponad 100 tys. zł na towary handlowe (leki, preparaty, kosmetyki, etc.), obniżę takie faktury zakupowe o "zaledwie" 2-2,5%, zyska on co miesiąc ok. 3 000 zł. Proszę mi wierzyć, od początku tego roku, apteki nie mają lekko (ze względu na nowe prawo). A jeśli właściciel prowadzi 4 takie apteki...?
          A to tylko 2,5%. Szału więc nie ma
          Ostatnio edytowany przez Jerzy Kwieciński; 30.11.2012, 22:22.

          Komentarz


          • #6
            Nie ma szału z tego co Pan wypisał. Więc dlaczego tym się interesować?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez diamencik Zobacz posta
              Nie ma szału z tego co Pan wypisał. Więc dlaczego tym się interesować?
              To, czy 15% to dużo, czy mało, zostawiam każdemu przedsiębiorcy.


              Co dla Pana w takim razie będzie "szałem" ?

              Komentarz


              • #8
                Koszty

                Nooo nie wpadajmy w Panikę jenak to się opłaca

                Komentarz


                • #9
                  Szczerze mówiąc nie sądzę, żeby można było być doradcą od wszystkiego. Jedna osoba nie ogarnie raczej finansów firmy, starania się o dotację i wypełniania obowiązków względem , bo ten, kto zna się na wszystkim, nie zna się dobrze na niczym. Lepiej już zainwestować trochę więcej kasy i postawić na osobne usługi z każdego z wymienionych działów, żeby mieć pewność, że wszystko działa jak należy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie lepiej udać się dentysty i o to zapytać zamiast czekać, aż ktoś Ci na to odpowie?

                    Komentarz


                    • #11
                      Samozatrudnienie - plusy i minusy

                      W temacie samozatrudnienia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej polecam lekturę między innymi tego artykułu: .
                      W serwisie znajdziemy także wiele innych porad dotyczących pracowników, pracodawców i prawa pracy oraz najświeższe oferty z rynku pracy wielu polskich miast.

                      Komentarz


                      • #12
                        dobry stomatolog zarabia na ZUS w jeden dzień, także sami wiecie że to dobry biznes.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wiadomo, że to dobry biznes, ale wiąże się też z wieloma formalnościami. Najlepiej w kwestii finansów zgłosić się do jakiegoś biura rachunkowego, które zrobi to za nas (np. ja korzystam z usług tego ), nie warto sobie takimi rzeczami jeszcze zawracać głowy, szczególnie kiedy nie znamy się na tym za dobrze..

                          Komentarz


                          • #14
                            Szef sam dla siebie

                            Są takie plusy, że można szukać na czym chcesz, nikt Ci nic nie mówi. Ale też jest więcej do ogarniania, ale warto mimo wszystko.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ciekawa sytuacja, nieźle to wszystko opisaliście

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X